Η Lukuma Brand: Η Νέα Εποχή στην Οικολογική Διαχείριση της Περιόδου
Είναι μεγάλη μου χαρά να έχω μαζί μου σήμερα την Μαριλεία Ιωαννίδου, ιδρύτρια της Lukuma Brand, μια πρωτοποριακή εταιρεία που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη διαχείριση της περιόδου με έναν οικολογικό, ασφαλή και οικονομικό τρόπο. Σε μια περίοδο προκλήσεων, η Lukuma Brand αναδεικνύεται ως μια δυναμική λύση που βάζει τη γυναικεία υγιεινή και ασφάλεια στο προσκήνιο, ενώ παράλληλα εκπαιδεύει και ενημερώνει το κοινό γύρω από θέματα που αφορούν την έμμηνο ρύση.
Lukuma Brand νέο επιχειρηματικό εγχείρημα, πως το αποφάσισες ειδικά στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε;
Είχα πάντα ως στόχο να δημιουργήσω κάτι δικό μου. Ήθελα όμως να είναι κάτι που θα κάνει αυτόν τον κόσμο λίγο καλύτερο όσο και αν κάποιες φορές ακούγεται υπερβολικό. Δεν σκέφτηκα τη δύσκολη περίοδο και δεν ξέρω αν τελικά υπάρχει αυτό που λένε «η κατάλληλη στιγμή». Κάποιες φορές όταν σου δίνονται ευκαιρίες πρέπει και εσυ να τις αρπάζεις και να μην σταματήσεις να προσπαθείς, γιατί καλώς ή κακώς είναι αγώνας και προσωπικά, θέλω να τον κερδίσω.
Τι είναι η ” Lukuma Brand ” ; Τι το διαφορετικό έχει σε σχέση με άλλα αντίστοιχα προϊόντα;
Η Lukuma είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που προσφέρει λύσεις για την διαχείριση της περιόδου με οικολογικό, ασφαλή και οικονομικό τρόπο. Η γκάμα των προϊόντων είναι μεγάλη με σκοπό ο καθένας να μπορεί να επιλέξει το προϊόν που του ταιριάζει. Εσώρουχα περιόδου, υφασμάτινες σερβιέτες, μαγιό περιόδου αλλά και κύπελλα περιόδου είναι τα βασικα μας προϊόντα. Όντας γυναίκα, επέλεξα να έχουμε μόνο πιστοποιημένα προϊόντα φτιαγμένα από βαμβάκι διότι βάζω την γυναικεία υγιεινή και ασφάλεια πάνω από όλα. Αυτό που μας ξεχωρίζει όμως είναι η αγάπη μας για την εκπαίδευση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, posts, συζητήσεις με γυναικολόγους αλλά και τη δημιουργία ενός podcast, καταφέραμε να εκπαιδεύσουμε το κοινό μας για θέματα που αφορούν την περίοδο αλλά και το στίγμα που την περιβάλλει. Είναι σίγουρα αγώνας, αλλά είναι κάτι που αγαπάω πολύ και μου δίνει μεγάλη χαρά.
Η γυναικεία επιχειρηματικότητα αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Ποιοι είναι οι λόγοι και ποια τα κίνητρα που ωθούν τις γυναίκες σε αυτήν την απόφαση;
Οι γυναίκες πάντα είχαν τη δύναμη να καταφέρουν ότι θέσουν ως στόχο, αυτό που τους έλειπε ήταν η ευκαιρία. Τώρα ευκαιρίες υπάρχουν και χαίρομαι που βλέπω να δημιουργούνται νέες επιχειρήσεις από νέες γυναίκες που βάζουν αγάπη και μεράκι σε αυτό που κάνουν. Ο άνθρωπος που κάνει κάτι που αγαπάει, φαίνεται! Στόχοι φυσικά είναι η αυτοδυναμία και ανεξαρτησία. Δεν θέλουμε να στηριζόμαστε σε κανέναν άλλον εκτός από τον εαυτό μας, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν ζητάμε βοήθεια από τους δικούς μας ανθρώπους που είναι πάντα εκεί να μας στηρίξουν.
Ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας επιχειρηματίας και πόσο μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός;
Πολλά προβλήματα και όχι πάντα λύσεις. Η αλήθεια είναι πως είμαι λίγο απογοητευμένη από τις ευκαιρίες που δίνονται σε start ups ή νέες επιχειρήσεις γενικότερα. Όντας εταιρεία που σχετίζεται με την περίοδο, είχα και έχω να αντιμετωπίσω ακόμα πολύ στίγμα, φόβο και απαξίωση κάποιες φορές. Νιώθω πως όσο και να προσπαθώ να εκπαιδεύσω το κοινό μου, συνεχώς αποτυγχάνω, αλλά δε θέλω να το βάλω κάτω γιατί υπάρχουν άτομα που θέλουν να μας ακούσουν, να μας υποστηρίξουν και να μας επιλέξουν. Όσον αφορά τον ανταγωνισμό, είναι καλό να υπάρχει γιατί με κάνει να θέλω να γίνομαι καλύτερη και εγώ σαν άνθρωπος αλλά και να μη σταματήσω να αναπτύσσω την εταιρεία μου.
Τι συμβουλές θα έδινες σε άλλες γυναίκες που έχουν μία επιχειρηματική ιδέα και επιθυμούν να την κάνουν πράξη;
Να διαλέξουν κάτι που αγαπούν πραγματικά. Είναι πολύ σημαντικό να αφιερώνεις ατελείωτο χρόνο και κόπο σε κάτι που αγαπάς πολύ. Τους πρώτους 6 μήνες ήμουν 10-12 ώρες μπροστά σε ένα laptop, στέλνοντας άπειρα emails και κάνοντας συνεχώς έρευνα. Θα πω πως αν δεν το αγαπούσα και αν δεν το πίστευα πραγματικά, δε θα το έκανα. Σημαντικό είναι επίσης να μην το βάζεις κάτω και οι στόχοι να είναι υψηλοί ακόμα και αν κάποιες φορές σου φαίνονται υπερβολικοί. Βρέθηκαν πολλές δυσκολίες μπροστά μου και μέσα μου φοβόμουν ότι δε θα τις ξεπεράσω, αλλά επειδή δεν σταμάτησα να ψάχνω λύσεις και τρόπους, πάντα τα κατάφερνα.
Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Στόχος είναι η Lukuma να καταφέρει να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για την περίοδο Holistic Period Care, γιατί το αξίζουμε. Σύντομα έρχονται πολλά καινούργια προϊόντα και ευτυχώς είμαι γεμάτη ιδέες. Προσωπικός μου στόχος είναι να αναπτυχθώ και εγώ και να γίνομαι καλύτερη. Σωστή έρευνα, σεμινάρια, διάβασμα και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί για να φτάσω και να ξεπεράσω τους στόχους μου